2014 első lapjára



2009-et megelőző években is, de 2009 decembere óta írásos formában, arra használom az év utolsó napjait, hogy számot vessek magammal.

Mi az, amit másként csinálnék? Mit rontottam el? Hol vétettem el az irányt? Hol van még csiszolni való magamban? Milyen elveket szeretnék követni? Melyek azok az elvek, gondolatok, cselekedetek, melyek kiállták a próbát és megőrzésre, továbbadásra bizonyultak érdemesnek?

Kicsit megfordítva a gondolatmenetet, melyek a nehezebb, de gyümölcsözőbb út ismérvei?

A két ünnep között időszak nem csak az év lezárásáról szól, hanem arról is, hogy milyen terveink, feladataink vannak a jövőre, azaz a következő évre nézve.

Ehhez az utolsó napokban bekövetkező számvetéshez és tervezgetéshez a Tarot Numerológiát szoktam segítségül hívni.

Ez a módszer annyiban különbözik a Pythagoras-i Numerológiától, hogy nem pusztán 9 számot, hanem a Tarot Nagy Arkánumait, azaz 22 számot, vagyis 22 féle élethelyzetet vesz figyelembe, és az egyes számok megértéshez az adott Tarot lapot hívjuk segítségül.

Egy dolog miatt vettem a bátorságot, hogy a Meggyógyulhat! blog eddigi témáihoz képest eltérő témát válasszak, ez pedig az volt, hogy az évek során visszanézett prognózisok megdöbbentően pontosnak bizonyultak. Habár nem szabad megfeledkezni arról, hogy az előre vetített szavak vagy mondatok, elképzelhető, hogy csak 365 nap múlva nyerik el teljes értelmüket, miután átéltük, megéltük, megcselekedtük az adott eseményt.

Nézzük 2014-et a számok és a Tarot Nagy Arkánumainak fényében. A következő elemzés a teljesség igénye nélkül készült, pusztán gondolatébresztés céljából. Kérem, vegyék figyelembe, hogy az elemzés általános, nem személyre szabott, valamint az általam közölt elvek, fogalmak, ’önkényesen’ lettek kiválasztva, az adott laphoz tartozó ’végtelen’ jelentéstartalomból. Hogy mi miatt kerültek az adott számok kiválasztásra, vagyis az elemzési technika nem kerül ismertetésre.

14. A Mértékletesség. „Ellentéteimet kiegyenlítem”

Mértékletesség = Egyensúly. Egyensúly érzelem és értelem, ösztön és tudat között. Van, ami csak a gondolatkora tartozik és van, ami csak a szívre. Mennyit agyaljak? Mennyit érezzek?
Van egy jól érezhető egyensúly, amitől jól érezzük magunkat. Buktatója a mohóság, bármely életterület érintse.

Gyakorlatok:

  • Hirtelen válaszok helyett, 3-5 másodpercnyi gondolkodás szükséges. Mi lenne, ha nem mondanám ki, hogyan folytatódna az Élet?


Elmélkedésre szánt gondolatok:

  • Mennyire vagyok kiegyensúlyozott érzelem és értelem terén?
  • Mely életterületem van túlsúlyban, melyik igényelne támogatást? 


5. A Próféta. „Minden világos engem segít, minden sötétet legyőzök”

Önbizalom, önismeret. Nem a külső visszajelzések határozzák meg lényemet, és azt, hogy valójában. De mértékletesség nélkül nincs 5-ös. Ha a mértékletesség címén lemondok dolgokról, akkor vajon beleesem-e az önsanyargatás tévedésébe? Belső folyamatok, lelki/szellemi folyamatok, vallások, kultuszok megismerése tanulása, önismereti gyakorlatok végzése az 5-ös része. De a Prófétához, mint hírvivőhöz, az összes nyomtatott, elektronikus hírközlési forma, TV, rádió is hozzá tartozik. Kinek, vagy minek az útmutatására cselekszem, kinek vagy minek a véleménye határoz meg engem?
milyen ember vagyok.

Gyakorlatok:

  • Valós, értékes információ közlése – szoktam feleslegesen beszélni?
  • Tanulni, fejlődni, fejleszteni

Elmélkedésre szánt gondolatok:

  • Kik az én tanítóim? Kik az én tanítványaim?
  • Mint tanár/tanítvány milyen vagyok?


7. A Diadalszekér. „Bennem a lélek legyőzi a testet”

Érzelmeink és gondolataink szabályzása kordában tartása, vagyis az önuralom gyakorlására, kiművelésére alkalmas a következő év. Ami a fejemben zajlik, az csak az én engedélyemmel történhet. Ha ’uralkodóvá’ akarsz válni, magadat kell először uralni. Inspiráció, sugalmazás, a Belső Vezető útján hozott döntéseink előnyben részesítése. Ugyanakkor a család, a családalapítás lapja is.
Érdemes egyensúlyt igénylő gyakorlatokat (kerékpár, korcsolya, gépkocsi vezetés, stb.) és szabályzó gyakorlatokat (érzelem és gondalt kontroll, légző-gyakorlatok, evés-alvás kordában tartása) végezni.

Elmélkedésre szánt gondolatok:

  • Hogyan élem meg győzelmeimet és azt, amivé azok alakítottak?
  • Hogyan élem meg mások győzelmét?
  • Van-e Belső Vezetőm, Isteni Útmutatásom, melynek súgásra hallgathatok?
  • Tudom-e hová tartok? Látom-e, meddig látom az utat?
  •  


16. A Torony lapja. „Meghalok és feltámadok, mint a Főnixmadár”

A Torony lapját könnyebb értelmezni, ha figyelembe vesszük, hogy Az Ördög, és A Csillag lapja között helyezkedik el. Kinek, vagy minek az útmutatását követtem, akkor mikor a külső/belső tornyaimat építgettem? Ettől függ ugyanis az eredmény. A Nagy Csábítónak engedve légvárakat építek, vagy megfelelő anyagokból, kőről-kőre rakom össze építményeimet? 16-os évben ez megmérettetésre kerül. Összedől, vagy felszállhatunk a Csillagokba? Ha összedől, mennyire visel meg?

Milyen mértékben merültem el az anyagi világ játékaiban és milyen mértékben lettem rabja annak a látszatnak, hogy a világ ura én vagyok?

Emelkedjünk túl a jelenlegi nézőpontunkon és onnan vizsgáljuk meg épített dolgainkat.

Ugyanakkor a sikertelenségek mögött (összedőlő torony) meghúzódhat egy magasabb cél is. Ezért vajon, a sikertelenségemet bölcs belátással vagy elkeseredettséggel fogadom?

Ne pazaroljuk időnket, a legszükségesebb dolgainkat vigyük tovább.

Elmélkedésre szánt gondolatok:

  • Légvárakat építek? Amit teszek, mennyire szolgálja saját magam és a körülöttem lévők fejlődését?
  • Milyen lelki, szellemi építményeim vannak? Azok milyen anyagból készültek (hatalom, becsvágy, önző saját érdekek)?

Boldog Új Évet Kívánok!


Dr. Antal Péter Miklós

Forrás: Tarot Numerológia Szakdolgozat – Antal Péter, Budapest 2008-2009. Mantra Alternatív Természettudományi Szabadegyetem.
A lapoknál szereplő idézőjelben lévő mantrikus formulák: Prof. Dr. Artúr Zsazskovtól és Jelena Rerichtől származnak.
Az elemzések során Kazanlár Ámin Emil által festett Tarot kártyákat használtam.

Megjegyzések

  1. Jó olvasmány:)

    VálaszTörlés
  2. Tisztelt Névtelen!

    Köszönöm a visszajelzést!

    Üdvözlettel: Dr. Antal Péter Miklós

    VálaszTörlés
  3. Igen, osztozom a fent olvasottakkal! De már az első gyakorlatban elbuknék! :)
    „Hirtelen válaszok helyett, 3-5 másodpercnyi gondolkodás szükséges. Mi lenne, ha nem mondanám ki, hogyan folytatódna az Élet?”
    Pedig folytatódik az élet!...
    Nem hiszek a véletlenekben és nem hiszek a véletlen találkozásokban. A világ törvénye olyan, hogy ami egyszer elkezdődött, azt be is kell fejezni. Nem mindig jár örömmel ez a folyamat. Van olyan, amikor azt érezzük, hogy semmi nem érkezik idejében, semmit nem ad az élet akkor, amikor felkészültünk rá. És ahogy fent is olvashattuk: „nem szabad megfeledkezni arról, hogy az előre vetített szavak vagy mondatok, elképzelhető, hogy csak 365 nap múlva nyerik el teljes értelmüket, miután átéltük, megéltük, megcselekedtük az adott eseményt.” … vagy akár, jóval ezután… Sokáig tud fájni ez a rendetlenség. Azt hisszük, hogy játszik valami/valaki velünk. De egy napon észrevesszük, rádöbbenünk arra, hogy csodálatos rend és rendszer volt mindenben. Események, csakis akkor történhetnek meg, ha készek vagyunk elviselni. Két ember nem találkozhat egy nappal se előbb, se hamarabb, csakis akkor, amikor megértek a találkozásra.
    És aztán azt is belássuk hogy, Susan B. Antony szavaival éve: Előbb vagy utóbb mindannyian felismerjük, hogy nem az ünnepelt dolgok a lényegesek, nem a születésnapok, diplomaosztók, esküvők és nem is egy igazi nagy cél elérése. Az emberi életben az igazi mérföldkövek, kevésbé látványosak. Észrevétlenül surrannak be az emlékeink ajtaján, mint a kóbor kutya, amely beoson a házba, kicsit körbeszimatol és soha többé nem megy el. :) Életünket az ilyen pillanatok határozzák meg! :)

    Sok sikert az oldalhoz, és a hasonló gondolatébresztő elmélkedésekhez!!!
    Cs.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése